Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
أثر التسويق الداخلي على جودة الخدمة المصرفية في فروع البنك الزراعي المصري بالمنطقة الفرعية (۳) /
المؤلف
موسى، امانى طارق جمعه موسى.
هيئة الاعداد
باحث / امانى طارق جمعه موسى موسى
مشرف / وفقي السيد الامام
مناقش / عبدالعزيز علي محمد حسن
مناقش / عبدالعزيز علي مرزوق
الموضوع
الخدمة المصرفية. ادارة الأعمال. التسويق الداخلي.
تاريخ النشر
2023.
عدد الصفحات
122 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
الإدارة العامة
تاريخ الإجازة
1/1/2023
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التجارة - قسم ادارة الاعمال
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 122

from 122

المستخلص

This study aimed to measure internal marketing on the quality of service in the Egyptian Agricultural Bank , sub - region (3) in Dakahlia . The study was applied to 20 branches of the bank under study, and the random sampling method was used to distribute 400 questionnaire lists to employees and customers, and the response rate was Approximately 96% . The study reached a set of results, the most important of which is the existence of a correlation between all dimensions of internal marketing and the presence of banking service and the presence of a positive effect of internal marketing on the quality of service through the bank branches under study Proposals for future research : Study the role of internal marketing in stimulating some other positive results such as organizational leadership , organizational brilliance , organizational immunity , professionalism , and the like. Study one of the other variables/determinants of the requirements for enhancing the quality of banking service , such as digital transformation , competitive intelligence management , and the like . Study the relationship between internal marketing and the quality of banking service in sectors other than those covered by the current study .