Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
نحو نموذج لتقييم مدن العلامات التجارية كأداة لتعزيز التنافسية العمرانية /
المؤلف
نسمة حلمي أمين عبد الحميد الخشن،
هيئة الاعداد
باحث / نسمة حلمي أمين عبد الحميد الخشن،
مشرف / طارق عبد اللطيف أبو العطا
مشرف / شريف صبري سعد الدين
مناقش / محمد عبد الباقي إبراهيم
مناقش / سوسن السيد بكر
الموضوع
تخطيط المدن 105772
تاريخ النشر
2022.
عدد الصفحات
222 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
الهندسة المعمارية
تاريخ الإجازة
29/5/2022
مكان الإجازة
جامعة القاهرة - كلية الهندسة - الهندسة المعمارية
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 258

from 258

المستخلص

The process of marketing cities and activating a brand for cities has become of great interest to both researchers and decision makers, although the emergence of the concept of (City Branding) lies in the field of tourism development, its meaning has extended to many fields such as the international economy, urban development and as a tool of raising the level of quality of life. The research is an inductive approach which discuss the concept of City Branding, followed by illustrating the role of indicators and how it is significant in the Urban Competitiveness.
Eventually, the study created a mathematical equation (a Model) through analyzing a set of indicators using the SPSS program to guide planners and decision makers to achieve the City Branding strategy in cities as a tool of reinforcing the Urban Competitiveness.