Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
دور التفكير الابتكارى فى دعم الميزة التنافسية للعنصر البشرى :
المؤلف
الشيوى، مرام عبدالسلام منصور.
هيئة الاعداد
باحث / مرام عبد السلام منصور شتيوي
مشرف / عبد المحسن عبد المحسن جودة
مشرف / مني ابراهيم دكروري
مشرف / مني ابراهيم دكروري
الموضوع
الميزة التنافسية.
تاريخ النشر
2015.
عدد الصفحات
118 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
الإقتصاد ، الإقتصاد والمالية (متفرقات)
تاريخ الإجازة
1/1/2015
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التجارة - قسم ادارة الاعمال
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 170

from 170

المستخلص

The main objective of this study is to recognize the role of the creative thinking to gain a competitive advantage for the human element within the software industry sector, also to try determining the influence of the creative thinking characteristics on the competitive advantage of the human element and identify the most influential characteristics of the creative thinking of competitive advantage for the human element. Depending on the data obtained from the survey that was conducted on a sample representing of managers of software companies in Arab Republic of Egypt (sample = 253 single). The outcomes signify the existence of moral influence relation between the creative thinking characteristics and the competitive advantage for the human element also show the increase of the percentage effect of details, fluency and internal motivation as one of the creative thinking characteristics of the rest on the competitive advantage.